Talvileiri – yöksi talvitelttaan, 8.-10.3.

Kaukapartio järjestää yhdessä hervantalaisten Tervaksentekijöiden ja Hervannan Hukkien kanssa yhteisen talviretken 8-10.3.2013 Lähteenmäen kämpällä Lempäälässä. Luvassa on omaa talvista ohjelmaa jokaiselle ikäkaudelle, mm. pilkkimistä ja lumikenkenkäilyä ja huikea mahdollisuus tutustua uusiin partiokavereihin muista lippukunnista! Leirin jälkeen kipinämikkotaitosi ovat kasvaneet hurjasti, sillä nukumme kaminalämmitteisissä puolijoukkueteltoissa, sisällä käydään lähinnä vatsaa täyttämässä.

Jatka lukemista ”Talvileiri – yöksi talvitelttaan, 8.-10.3.”

Winterland – yöksi kotaan, 15.-17.2.2013

Seikkailijat ja tarpojat pääsevät viettämään viikonlopun talven ihmemaassa, Lähteenmäellä. Lähteenmäki on vanha metsäkämppä Lempäälässä Savontien varrella, lähellä Taivalpirttiä. Retkellä toinen yö nukutaan sisällä kämpässä ja toiseksi yöksi päästään kotaan. Kota on hyvä paikka viettää se ihan ensimmäinen talviyö tulilla. Lämpö säilyy tasaisena ja puiset seinät antavat suojaa, kunhan kipinämikko hoitaa työnsä oikein ja hyvin. Viikonloppuun sisältyy myös päiväretki suksilla: osan varusteista voi jättää kämpään, mutta isoa reppua tai rinkkaa tarvitaan tavaroiden kuljettamiseen.

Jatka lukemista ”Winterland – yöksi kotaan, 15.-17.2.2013”

Ilvekselle lähdössä 92 kaukapartiolaista

Kaukapartion leirivahvuus alkaa hahmottua: Kaukapartion listoilla on leirille lähdössä huimat 92 henkilöä! Tästä 37 on sudenpentuja, kahdeksan seikkailijaa, kymmenen tarpojaa, neljä samoajaa, seitsemän vaeltajaa, 20 aikuista ja viisi pientä lasta. Aikuisista kuusi on vain sudenpentuleirin ajan leirillä. Monet aikuisista on töissä joko perheleirin keittiöllä tai muualla leirissä, tai hoitavat perheleirissä lapsia, kun toinen vanhemmista on töissä.

Leirille on mahdollista jälki-ilmoittautua maaliskuun loppuun saakka. Tällöin leirimaksu nousee 25 eurolla.